Відлуння Гіндукушу

Заявка “Сектор обстрілу – “Аісти”

Заявка “Сектор обстрілу – “Аісти”

 

В основу антивоєнної трагедії “Сектор обстрілу – “Аісти” покладено історичний факт загибелі в Афганістані надзвичайно обдарованого українського поета «Аіста» - лейтенанта Стовби, у підрозділі якого проходив строкову службу автор твору. Тому кіносценарій відрізняється високим рівнем достовірності, та багато в чому автобіографічний.
Під час однієї з бойових операцій лейтенант Стовба разом з чотирма солдатами залишився прикривати відступ групи. Після тривалої оборони вони потрапили у полон до моджахедів. Наступного дня бойові товариші змогли відбити лише їхні мертві тіла зі слідами нелюдських тортур. За сюжетом, перед загибеллю, лейтенант Стовба віддає пораненому бійцю, теж талановитому поетові Богдану Білограду, свого зошита з недописаним віршем. Той зошит стає наче хрестом, який передають один одному й тягнуть Богом натхненні, жертвуючи своїм життям заради вищих ідеалів і мистецтва, яке покликане врятувати людство від прірви бездуховності. Ця знакова історія викладена у статті Кучеренко  “Аісти” сильніші за смерть"
Проект екранізації “Сектор обстрілу – “Аісти”, має перспективу першого українського блок-бастеру у форматі Україна-США, відповідає гуманістичним завданням і дозволить інвестору отримати суттєві прибутки.
Свою згоду на сприяння проекту у Голівуді, що забезпечить прибутковість через прокат по всьому світу, за умови достатнього фінансування, дали Посол доброї Волі від ЮНЕСКО Віталій Кличко і відомий український кінорежисер Родіон Нахапетов, котрий тривалий час співпрацює з голівудськими кінокомпаніям.
Президент України В.Ющенко доручав міністерству культури його реалізацію. Кіностудія ім.Довженко пропонувала Кабінету міністрів України цей проект як міжнародний серед пропозицій щодо відродження українського кінематографу, зазначаючи, що: «Оригінальне авторське бачення відображає ємоційно-насичений реалізм війни, яку ще ніхто не показував так правдиво, в тому числі якісно вище відомого фільму «9-та рота»,
Академія кіномистецтва виділяє три безумовні елементи, які роблять сценарій «комерційно перспективним»: касовість, оригінальність, сценарна структура. Висновки експертів свідчать про те, що кіносценарій “Сектор обстрілу – “Аісти” відповідає всім трьом:
“Касовість” фільму забезпечується універсальною ідеєю – «Ненасильство», яка відповідає всім ознакам індивідуалізації глядачами всіх вікових і соціальних категорій суспільства, незалежно від географічно і історично зумовленої ментальності. Історична основа, колоритна видовищність і актуальність, на фоні перебування в Афганістані армії США, сприятимуть “касовості” саме в Америці.
Ідея сценарію глобальна, абсолютно “Оригінальна”, розкривається конфліктом: „поетичне мистецтво” – „військове мистецтво”. Це відрізняє його від вже використаних всіма можливими кінокомпаніями беззмістовних штампів на військову тематику.
“Сценарна структура” твору відповідає всім вивіреним тисячоліттями стандартам класичного драматургічного мистецтва, про що свідчать висновки фахівців.
Кіносценарій, покликаний привернути увагу аудиторії до провідної ідеї і найболючішого його виклику: «Суспільство, котре вбиває у нескінченних війнах своїх кращих синів - Богом натхненних Поетів, посланців Творця, покликаних лікувати людські душі, приречене опинитись на тому ж вівтарі».
Таким чином, в даному проекті спостерігається збіг сукупності завдань: комерційний успіх – інвестору і розкриття аудиторії через витвір мистецтва провідної ідеї «Ненасильства», яка відповідає завданням гуманістичного виховання суспільства, що є головною спільною метою істинних служителів мистецтва.
 
Рецензія к/с ім. О.Довженко і Повний синопсис “Сектор обстрілу – “Аісти” представлено на авторському сайті лауреата державних і міжнародних літературно-мистецьких премій Ігоря Моісєєнка:
 
Ігор Моісєєнко

Лауреат державних та міжнародних літературно-мистецьких премій. Поет, прозаїк, кіносценарист і журналіст, член Національної спілки письменників України. Народився у 1962роціу м.Кривий Ріг. Строкову службу проходив в Афганістані, у батальйоні загиблого Поета-героя «Аіста» (О. І. Стовби). Критики, відзначаючи стилістичну подібність віршів «Аіста» та Моісєєнка, вбачають ознаки наслідування Ігорем літературного Дару і Хреста вбитого війною талановитого Поета. Результатом такого духовного зв’язку двох літераторів стали надзвичайно вражаючі своїм трагізмом вірші; кіносценарії, визнані кращими за все, що було на екрані про афганську війну, і неймовірно захоплюючий роман, який визнавався кращим антивоєнним твором в СНД, за який автору в 2010 році присвоєно звання першого лауреата літературно-мистецької премії імені Богдана Хмельницького. В 2015 році, за плідну літературну та громадську діяльність у справі побудови суспільства життєдайної духовності та моралі, - звання лауреата міжнародної літературно-мистецької премії імені М.В.Гоголя «Тріумф».

Автору випало у палаючому пеклі Афганістану, нав’язаному українцям кремлівськими бонзами, пройти по межі, що розділяє життя і смерть. Але всупереч тяжким фізичним і душевним травмам колишній воїн став справжнім українським патріотом і виносив у своєму серці філософську доктрину, яка вперше сформулювала і емпірично обґрунтувала дієву Українську національну Ідею. Ігор Моісєєнко не просто розробив концепцію стратегічного розвитку української нації, але й вказав конкретні віхи на шляху її реалізації та очікувану уже в недалекому майбутньому віддачу в усіх сферах суспільного життя нашого народу. Автор «Ідеї гармонії…» пропонує шляхом внесення Української національної Ідеї в Конституцію України та утвердження її окремим Законом у стислі строки сприяти тому, аби кожен українець, кожен громадянин України іншої національності відчув її благотворний вплив. Вочевидь ця книга постає найважливішим твором, на який надихає Господь одного з найобдарованіших літераторів України. 

Новости сайта

Syndicate content
Ключевые слова